S větou „Zkusím dát cenu vyšší, zlevnit mohu přece vždy“ se setkávám poměrně často. Pokud svoji nemovitost budete nabízet tímto stylem, tak poměrně dost riskujete. V tomto článku vám ukážu dva možné scénáře, které se mohou stát, když cenu vaší nemovitosti stanovíte moc vysoko nebo naopak zbytečně nízko.
Scenář 1: Cenu nastavíte moc vysoko. Co se (ne)stane?
Pokud cenu stanovíte příliš vysoko, tak se nejčastěji nestane vůbec nic. Nikdo na vaši nabídku nereaguje, nikdo vám nezavolá. Možná vám zavolají realitní makléři, kteří vám nabídnou své služby. Zaujmula je vaše vysoká cena a většina z nich vám bude chtít pomoci s prodejem nebo s nastavením správné ceny. Ti horší zase budou chtít využít vaší nezkušenosti.
To zásadní ale je, že přicházíte o cenné období na začátku prodeje, dobu kdy přicházíte s novou nemovitostí na trh. Již v této krátké době se rozhodne o tom, zdali prodáte vaši nemovitost rychle a výhodně nebo naopak. Z nemovitostí, na které nikdo nereaguje se po čase stanou tzv. „okoukané ležáky„. Po několika měsících neúspěšného nabízení, které vás stojí peníze postupně zlevňujete a zlevňujete na cenu, která se blíží té reálné.
Telefon začne zvonit. Konečně se vám ozval se potencionální zájemce. S radostí ho vezmete na prohlídku své nemovitosti. Většina takových kupujících ale ví, že se vaše nemovitost nabízí již nějakou tu dobu a určitě se budou sami sebe ptát: „Proč tomu tak je? Kde je problém?“ Mnoho takových zájemců bude toho chtít využit a začnou vyžadovat slevu. Většina prodávajících na tuto slevu často přistoupí, protože svoji nemovitost přece neúspěšně prodávali několik měsíců a už jsou prodejem fyzicky ale hlavně i psychicky unaveni.
Scenář 2: Cenu jste stanovili moc nízko.
Jakmile vaši nabídku zveřejníte, bude vás kontaktovat mnoho potencionálních zájemců. Prvotní nadšení bude brzo vystřídáno myšlenkami na to, že jste cenu možná dali moc nízko a že byste chtěli z velkého počtu zájemců „dostat“ více peněz. Zájemcům potom sdělíte, že cenu chcete dodatečně navýšit. Připravte se, na dlouhé a nepříjemné hovory, ve kterých budete zájemcům vše znovu vysvětlovat. Zájemci se naštvou a budou toto jednání považovat za velice neseriózní. Mnoho zájemců tímto přístupem odradíte. Někteří z nich vám můžou napsat špatné reference nebo komentáře k vaší nabídce. To zase odradí další část zájemců. Vše se začne komplikovat. Po pár dnech a několika dalších nepříjemných telefonátech to vyřešíte tak, že nabídku stáhnete a začnete prodávat s již upravenou vyšší cenou. Tím ale budete opět ztrácet drahocenný čas. Nakonec nemovitost možná prodáte, ale je velice pravděpodobné, že už nedocílite maximální možné ceny, protože jste mohli velkou část potencionálních zájemců odradit.
Oba dva scénáře toho co se může stát jsou pro vás velice nevýhodné, protože si snižujete možnost jak přilákat dostatek zájemců a tím prodat vaši nemovitost za dobrou cenu a v dobrém čase.
Zjistil jsem, že mnoho samoprodejců ale i realitních makléřů se nesoustředí na správné stanovení ceny nemovitosti a nabízejí nemovitost systémem pokus/omyl.
Víte, že pro majitele nemovitosti zajištuji odhad ceny nemovitosti zdarma? Díky této službě nastavíte dobře cenu nemovitosti hned na začátku. Získáte tím velký náskok před konkurencí.
Máte zájem od odhad ceny nemovitosti ? Volejte 607 560 420 nebo pište na mail jakub.svarc@remax-czech.cz