Někteří prodávající si myslí, že když pověří prodejem své nemovitosti větší počet makléřů, podaří se jim nemovitost prodat rychleji a lépe. To je velký omyl a snadná cesta k problémům.

Možná si teď říkáte počkat “Když pověřím prodejem 5 makléřů, každý z nich má své prodejní kanály, inzertní aktivity a databázi poptávajících. Pět makléřů osloví 5x více zájemců, než jeden makléř. Tím se přece prodej mé nemovitosti zrychlí.

Zní to sice logicky, ale výsledek je přesně opačný. Vysvětlím vám to na příkladu.

Představte si, že za vámi přijde šéf a dá vám pracovní úkol na 3 měsíce a řekne. Stejný úkol dám dalším 4 lidem a ten, jehož práce se mi bude líbit nejvíc, tomu za práci zaplatím. Zbývající čtyři nedostanou ani korunu a veškeré vynaložené náklady si budou muset zaplatit sami.
Jak se vám takový úkol bude líbit? Nadšeně se pustíte do práce nebo si zaťukáte na čelo a řeknete si, šéf se zbláznil a dáte výpověď?

A to je přesně to, co někteří prodávající chtějí od makléřů. Pověří prodejem např. 5 makléřů, očekávají jejich maximální nasazení a ve skutečnosti se setkají s pravým opakem. Nikdo se prodeji vaší nemovitosti pořádně nevěnuje a neinvestuje do propagace, protože ví, že jakékoli investice jsou rizikové. Je to jednoduchá matematika. Čím více makléřů, tím menší pravděpodobnost, že dostanou zaplaceno. Tedy 5 makléřů = 20% šance na odměnu.

Žádný špičkový realitní makléř takovou zakázku nepřijme. Přijmou ji jen začínající makléři, kteří se potřebují na něčem a někom zaučit, anebo podprůměrní makléři, kteří mají nouzi o zakázky. A těch je opravdu hodně. A pokud zrovna nenatrefíte na talentované, pracovité nováčky, nevěstí to pro vás nic dobrého. Dost často podobné akce končí rozčarováním nad prací a neschopností realitních makléřů.

Přečtěte si také: Jak si vybrat kvalitního makléře pro prodej nemovitosti.

Pokud chcete nemovitost dobře a bez starostí prodat, je důležité, abyste si najali kvalitního makléře, který bude ochoten do propagace vaší nemovitosti investovat peníze, čas a energii. A to žádný kvalitní makléř neudělá bez výhradní zprostředkovatelské smlouvy. Výhradní zprostředkovatelská smlouva je výhodná pro obě strany. Vy jako prodávající budete profitovat z ochoty a vysoké motivace makléře investovat do kvalitního marketingu, což pomůže vaši nemovitost výhodněji prodat a makléř bude vědět, že jeho snahy neskončí nazmar a za svou práci dostane zaplaceno.

Chci znát tržní cenu své nemovitosti

 

Autorem článku je Petr Podlešák, manažer naší kanceláře RE/MAX Alfa

Reference:

Google reference