Možná si taky říkáte, že prodat nemovitost je dnes snadné. Dnes je dobrá doba, stačí byt kvalitně vyfotit a dát ho na internet. Mnoho lidí, kteří mne kontaktovalo s žádostí o pomoc s prodejem jejich bytu si to taky říkalo. Máto ale háček. I u prodeje bytu platí pravidlo, že čím více se zájemců o nemovitosti dozví, tím máte větší šanci, že prodáte výhodněji. A o to většině klientů jde. Prodat za maximum. Také chcete udělat pro prodej maximum?
Pokud nebudete kvalitně inzerovat vaší nemovitost, tak se o ní dozví jen zlomek zájemců. A to vy přece nechcete.
Kromě zde uvedených příkladů propagace vám doporučuji dodržet ještě tyto zásady:
a) nemovitost perfektně připravte na fotografování a poté i na prohlídky
b) stanovte reálně výchozí cenu nemovitosti
Nevíte jakou hodnotu má vaše nemovitost ? Podívejte na video nebo Vám mohu vypracovat zdarma odhad ceny.
c) použijte pouze opravdu kvalitní fotografie nebo video
Byl jsem před pár měsíci u jednoho klienta, který se podivil, kolik vlastně dnes existuje možností v rámci možné propagace nemovitosti. Jako většina klientů si myslel, že to je pouze o vyfocení bytu a dání ho na nějaký realitní server.
Pokud by to bylo opravdu pouze o tom, tak to si přece nemusíte brát makléře. Tuto část byste opravdu zvládli sami.
Pojďmě se tedy podívat, jak by se taková nemovitost měla nabízet a jaké máte dnes možnosti. Jsou máte vlastně dvě. Ani jednu možnost se nevyplatí podcenit. Inzerovat nemovitost můžete na internetu ale také off-line.
Propagujte nemovitost na internetu
1) inzerujte na realitních serverech
Dnes existuje několik desítek realitních serverů. Ty nejznámejší jsou Sreality.cz, Reality.idnes.cz a Realitymix.cz. Z praxe vím, že když inzerát vložím na jiné servery, tak se mi vždy ozvou zájemci pouze z těchto tří. Samozřejmě, pokud máte možnost, dejte inzerát i na všechny ostatní. Určitě tím nic nezkazíte.
Hodně opatrný bych byl na stránkách, kde nabízejí inzerci zdarma jako třeba bazoš.cz. Pokud zde dáte inzerát jako samoprodejce, tak vás budou pravděpodobně nahánět kolegové makléři, často začátečníci, kteří se snaží spojit se samoprodejci a nabídnout jim své služby. No bude jich opravdu hodně. Připravte se na to. Ještě jedna věc, lidé na těch serverech vyhledávají pomocí vyhledávače. Tím, že třeba napíšou „Byt 3+1 prodej Praha“ a je možné, že pokud dobře nenapíšete inzerát, tak se jim váš inzerát nemusí zobrazit.
Vyplatí se i topování.
2) Inzerujte na Facebooku (soc. sítích)
Síla soc. sítí je čimdál větší. Inzerce na nich by neměla vypadat tak, že prostě napíšete příspěvek, že prodávate svůj byt. Jako postup je to fajn, ale váš příspěvěk nikdo za pár hodin už neuvidí. Musíte jít tedy cestou placené reklamy. Pokud tak učiníte, budete moci vaši nabídku cílit přímo na potencionální kupující resp. vaši „cílovku“.
Tady se můžete podívat jak jsem inzeroval jeden byt v Mladé Boleslavi. Inzerce mne stála pár tisíc a to mělo za následek, že se o nemovitosti dozvedělo ještě více lidí a to zejména v blízkém okolí. A právě na tyto lidi jsem cílil.
Tím, že si zaplatíte placenou reklamnu na Facebooku, tak tím budete zároveň inzerovat také na Instagramu. Tyto sítě jsou propojené.
3) Vytvořte webovou stránku/podstránku nemovitosti
To je už taková vyšší dívčí. Jak se říká. Tím, že vytvoříte samostatnou webovou prezentaci, tak je možné, že lidé si najdou přímo vaši nemovitost přímo z vyhledávače např. z Google.com nebo Seznam.cz.
Druhou výhodou je také fakt, že na velkých realitních serverech si lidé různě srovnávají nabídky a ty pak porovnávají mezi s sebou. To zde není. Na samostatné webové prezentaci tak můžete ukázat vše co je na nemovitosti zajímavé a proč by si ji měli zájemci koupit.
Já mám ale nejraději tu výhodu, že na tyto stránky můžu dát opravdu veškeré informace k nemovitosti. A to je komfortní pro všechny zájemce. Podobnou stránku jsem vytvořil pro prodej domu v Dobřejovicích.
viz https://jakubsvarc.cz/dumzaprahou/
Offline propagace
4) Propagujte nemovitost v blízkém okolí
Cílení na lidi z okolí má jeden a to zcela zásadní přínos pro obchod. Už několikrát jsem si to v praxi ověřil. Lidé, kteří přicházejí z blízkosti nemovitosti (ze stejného domu, popřípadě z vaší ulice), jsou často ochotni za byt zaplatit o něco vyšší cenu než ti, kteří přícházejí z internetu. Třeba shánějí byt pro své děti nebo znají dobře místní čtvrť a chtějí zde i nadále bydlet. Asi bych se choval stejně, pokud bych chtěl byt pro syna ve stejném domě.
5) Uspořádejte Den otevřených dveří
Můj nejoblíbenější nástroj prodeje. Jedná se o efektivní způsob prohlídek, který má za cíl ukázat vaši nemovitost nejvíce lidem a to v krátkém čase.
6) Letáky / Pozvánky
Nejlépe fungují společně s dnem otevřených dveří. Rozešlete lidem do schránek letáky resp. pozvánky na tento speciální den.
7) Pozvětě místní makléře
Nezapomeňte poslat pozvánku místním realitním makléřům. Tito makléři často mají kontakty na místní poptávající klienty.
8) Nepodceňujte reklamní plachtu
Stále skvěle funguje. Chcete od ní aby se lidé z okolí dozvěděli, že se nemovitosti prodává. Čím více bude vidět, tím lépe. Využijte toho.
9) Cilte také na své známé, ale opatrně.
Vaší známí a kamarádi můžou tvořit poměrně zajímavý množství zájemců. Ale prodej bytu vašemi známému nebo kamarádovi může s sebou nést nejedno úskalí. Co když se časem ukáže že s bytem je něco špatně ? Co když zjistí, že jsem jim prodal předražený byt? Dokážu držet proces prodeje pevně ve svých rukou a odprostit se od sympatií které k ním mám?
Znám mnoho případů, kde celý prodej bytu známému skončil absolutním fiaskem a nakonec také koncem přátelství. Do obchodu by city zasahovat neměli a v případě prodeje známému už vůbec.
10) MLS systém
Tzv. Multiple Listing Systém, je proces automatického párování nabídky a poptávky v databázích velkých realitních sítí. Čím více nabídek nebo poptávek v systému bude, tak se Vám zvyšuje šance rychlého a kvalitního prodeje.
Víte, že ?
Naše siť RE/MAX dlouhodobě pracuje se systémem MLS ? Tento systém neustálě vylepšujeme. Přes tento systém jsme prodali v roce 2019 cca 24 % nemovitostí.
Reference:



Můžu jen doporučit.

